Google My Business přidává daleko více nástrojů pro značky, představuje vyhledatelné @zkrácenénázvy

Google My Business byl spuštěn v roce 2014 a stal se od té doby stále více důležitějším, jak pro obchodníky, tak pro spotřebitele. Tím, že máte ověřený, přesný a kompletní GMB profil nemůže být dostatečně dosti zdůrazněno z pohledu SEO. K tomu všemu se GMB (Google My Business) neustále vyvíjí do platformy pro transakce a zapojení mezi firmami a jejich zákazníky.
 
V jakémsi před-oznámení při včerejší události v San Francisku Google sdílel některé své momenta z GMB dat, což zahrnuje i ten fakt, že Google dovoluje „tři miliardy přímých propojení mezi obchodníky a uživateli za jeden jediný měsíc.“ Společnost také tvrdí, že je zde více než milion rezervací měsíčně, jenom skrze Google. A je tu také devadesát pět milionů lidí, celosvětově, kteří se účastní v programu místních průvodců.

Nové firemní i propagační nástroje
 
Oznámení učiněné dneska zahrnovali velký počet nových funkcí v Google My Business, které jsou navrženy tak, aby podpořili daleko více místních firem založit si svůj vlastní Google My Business profil a dát jim tak mnohem více nástrojů pro jejich propagaci a jejich firmy.
 
Google nezveřejnil, jaké procento amerických firem má ověřený jejich Google My business profil. Avšak hlášení z roku 2019 od společnosti BrandMuscle zjistilo, že skoro šedesát jedna procent místních firem, které byly dotázány v průzkumu, ověřily a zabraly si své Google My business seznamy. Pokud tedy budeme brát, že jsou tato čísla přesná, tak poté obrátíme minci a budeme tvrdit, že skoro třicet devět procent všech firem nemá ověřený Google My business účet.
 
Nové možnosti a schopnosti Google My Business a jeho funkce oznámené dnes zahrnují zejména:
 

  • Přidání loga – firmy nyní budou schopny zobrazit jejich logo v pravém horním rohu jejich profilu.
  • Úvodní fotka – firmy budou schopny zvolit si fotky, které uživatelé uvidí, když kliknou či se nějak jinak dostanou na jejich profil.
  • Dynamický foto modul – prominentní nový modul kolotoče / snímkové prezentace byl nyní představen s možností přidat také nejrůznější poznámky či popisky.
  • Nabídky přivítání – ty mohou být zaslány spotřebitelům / perspektivním zákazníkům, kteří sledují firmu na internetu
  • propagační materiály – Google nyní spouští novou webovou stránku k vytvoření a objednání nejrůznějších lepíků, plakátů a dalších propagačních materiálů.

 
Místní oblíbenci a zkrácené URL adresy.
 
Všechny tyto nové funkce mají za účelem pomoci firmě, zvláště pak její značce, a také mají pomoci propagovat samu firmu daleko efektivněji na Google My Business a na dalších platformách. Avšak jsou tu dvě další oznámení, dodatečné, které by mohly nakonec dokázat, že jsou daleko důležitější a podstatnější, než ty předešlé: „Místně oblíbený“ odznaky a zkrácené názvy / URL adresy, které mohou být dohledatelné na Google, ale také i v mapách.
 
Google uvedl, že právě top pět procent všech firem v kategorii bude odměněno odznakem „místně oblíbených“ (local Favourite). Google se nijak blíže nevyjádřil o tom, jaká kritéria budou použita při určení, kdo je vlastně kvalifikovaný k takovémuto odznaku. Společnost uvedla pouze obecně, že by to byla odměna firmám, které si udržují své profily aktualizované, rychle odpovídají jejich zákazníkům atd. Kromě těchto stanovisek, tak Google zatím nic neokomentoval, ani nesdělil nic dalšího.
 
Status místních oblíbenců a odznaky by mohly být velice podstatnou výhodou nad jakoukoliv konkurencí pro „vítěze“ – nebo taky ne. Všechno bude záležet na to, jak a kde budou odznaky prezentovaný a jestli na ně budou reagovat zákazníci.