Co by bylo podnikání bez SEO?

Kdyby byli internetoví podnikatelé nuceni trpně akceptovat vůli internetových vyhledávačů, nebylo by to určitě ideální. Byli by tu internetoví podnikatelé, kteří by slavili klidně i naprosto nezasloužené úspěchy, stejně jako ti, kteří by přicházeli s velice atraktivními nabídkami, ale přesto by si nevydělali ani na slanou vodu, protože by je nikdo nikdy nenašel. A trpěli by tím nejen opomíjení podnikatelé, ale vlastně i jejich zákazníci, kteří by si nemohli moc vybírat a leckdy by si pořídili něco méně vhodného, ovšem objevitelného.

klíč k úspěchu

A tak je dobře, že sice vyhledávače vládnou internetovému světu, ale nerozhodují tu vždy a o všem, nemají absolutní moc. Že jsou tyto při svém rozhodování o tom, co lidé na internetu najdou a co ne, ovlivnitelné. A co je ovlivňuje? Přece SEO. Tedy optimalizace pro internetové vyhledávače.
Vyhledávače jsou prostě nástroje, které pomáhají najít lidem to, co tito mezi všemi těmi internetovými nabídkami hledají. Zadá se jim klíčové slovo a tyto najdou, roztřídí a hledajícím nabídnou to, co vypadá jako nejlepší odpovědi na hledání. A čím více odpovídá nalezený web kritériím, jimiž se vyhledávač řídí, tím spíše se tento dostane hledajícím lidem na oči.

žena s notebookem

A web, který jim nepřipadá moc relevantní, který má své nedostatky, a tudíž se ocitne mezi tím nabízeným vyhledávači až na místě, kde už nikdo nehledá? Ten naštěstí není definitivně ztracený. Protože když se tento optimalizuje, tedy když se maximálně přizpůsobí požadavkům internetových vyhledávačů, když se odstraní to, co na něm vyhledávačům vadí, a doplní se to, co jim zde chybí, dá se zaznamenat citelný pokrok.
Optimalizace tedy zajišťuje webům nejlepší možnou pozici v internetových vyhledávačích. A tato pozice pak ovlivňuje to, kolik lidí web najde. A čím více návštěvníků, tím více i zákazníků. Kteří jsou nutní, protože bez nich se nikdy nic nevydělá.