SMX Advanced očima mladého SEO profesionála

Už ve svém dětství jsem věděla, že digitální marketing byla kariéra pro mě. Byla jsem okamžitě polapena neustále se vyvíjejícím prostředím vyhledávání a žasla jsem nad spotřebitelským chováním ve vyhledávání. PSMX Advanced pro mě neznásobilo jenom moji vášeň pro vyhledávací marketing, ale také mi poskytl příležitost spolupracovat a učit se od těch nejlepších v průmyslu.
 
A tady jsou mé tři nejpodstatnější přínosy, které jsem si odnesla z mé účasti na SMX ADvanced v Seattle.
 

Sdílejte spotřebitelskou cestu na Google

 
Jako marketéři vyhledávání, jsme si velice vědomi toho, že se spotřebitelská cesta ve vyhledávání dramaticky mění. Tohle je hlavně pozorovatelné s aktualizacemi, které činí Google na své stránce s výsledky vyhledávání a které již dokončil během několika minulých let. Avšak po SMX jsem si uvědomila, že rychlost, kterou se tyto změny dějí, je daleko rychlejší, než jsem si vůbec uvědomovala předtím.
 
V jejím výstupu uvedla Jessica Bowman toto: „Google bude v budoucnosti vlastnit celou spotřebitelskou cestu,“ a že tyto změny se začnou dít hlavně v mobilních výsledcích vyhledávání. Odkazovala tak na tuto „novou“ spotřebitelskou cestu jako na „Spotřebitelskou cestu Google“. Na této cestě, Google je trhem, a konec této cesty návštěvníka není již nadále stránka firmy, ale namísto toho se z návštěvníka stává „Google zákazník“. A zatímco Google pokračuje s poskytováním zkušenosti přímo na své stránce s výsledky, je čím dál více důležité, aby firmy investovaly do svého SEO. SEO konzultanti a společnosti budou kritičtí pro internetové procházeči, což bude rozhodovat o tom, jestli bude obsah zobrazen na stránce s výsledky nebo jestli bude mluven hlasem na hlasových zařízeních.
 
Tohle je nutné podotknout zvláště proto, že SEO neumírá, ale zůstává – namísto toho musíme brát SEO více jako kanál zisku,“ uvedla Jessica Bowman. Čím více diskuzí a vzdělání se děje mezi týmy (což zahrnuje i ty ve vedoucích pozicích) o SEO ve vztahu k spotřebitelské cestě Google, tím více příležitostí vytvoříme v budoucnosti pro naše firmy.
 

Tvořte obsah, který odpoví na mikro-otázky

 
SEMrush studie o hlasovém vyhledávání odhalená na SMX Advanced uvedla: „sedmdesát procent všech odpovědí přichází z funkcí stránky s výsledky. To poté vytváří extrémní důležitost optimalizace pro vybrané příspěvky a také pro boxy „lidé se často ptají“. Abyste tohle udělali, SEO musí rozšířit a ovládnout vícero kompetencí psaní.
 
Katie Pennel v její prezentaci o předělávání účelu obsahu uvedla: „jednoduché odpovídání na otázku není dostačující pro hodnocení, musíte adekvátně odpovědět také na mikro-otázky okolo.“ Poté se dále pustila do většího detailu ohledně přehodnocení účelu existujícího obsahu tak, že dáte do skupin mikro-otázky v tématech, které jsou vhodné pro odlišné obecenstvo. Poté odpovíte na tyto otázky a získáte tak místo ve vybraných příspěvcích a odpovědních boxech. To poskytuje velice unikátní perspektivu tvorby obsahu.
 
Optimalizace obsahu pro otázky může být pořádná výzva, avšak bez opětovné tvorby celého kola (například použití existujícího obsahu pro psaní do vybraných příspěvků), tohle může být velice nízko-nákladová strategie. Aby tato strategie fungovala, SEOs budou muset vybudovat jejich vlastní psací dovednosti a trénovat tak obsahové týmy, aby psali pro vybrané příspěvky. A konečně firmy, které investují do obsahu, budou také úspěšné v hlasovém vyhledávání.
 

Naučte se JavaScript a jeho dopad na SEO

 
Programování a kódování má své opodstatnění v SEO. Dokonce GoogleBot, který se aktualizuje stejnou rychlostí jako Chrome, nasvědčuje tomu, že Google pracuje na daleko sofistikovanějším vykreslování pro JavaScript a pokročilé webové aplikace. Výsledkem bude to, že se SEOs musí také zaměřit na JavaScript a jeho dopad na SEO, kromě standardního HTML kódování.
 
Cata Milos z Bingu poskytla velice zajímavý úhel pohledu o tom, jakým způsobem vlastně internetové procházeči chápou obsah na webových stránkách. Bing potvrdil, že používá HTML5 sémantické elementy, aby odlišil primární a sekundární obsah na webové stránce. Tohle, v kombinaci se schéma markupu, pomáhá algoritmům zobrazovat bohaté výsledky. Tyto nálezy mohou být také aplikovány na další internetové vyhledávače, což je indikací toho, že rozšiřování vědomostí v programování určitě SEOs pomůže, aby lépe komunikovali s vývojáři o designu a napsali tak kód přátelský k internetovým vyhledávačům.
 

Myšlenky na závěr

 
Zatímco se Google připravuje na změnu prostředí vyhledávání, SEO bude naprosto kritickou součástí každého firmy. SEOs musí navýšit své dovednosti psaní pro obsahovou tvorbu a vybudovat celou řadu vývojářských dovedností. Na jednu stranu, změna účelu obsahu k odpovědi na mikro-otázky pomůže optimalizaci pro vybrané příspěvky a „lidé se také ptají“ boxy. Na druhou stranu, kódování schéma a pochopení JavaScriptu bude důležitou dovedností k signalizaci procházečům internetových vyhledávačů a nabídnutí té správné informace. Koneckonců, tohle připraví firmy pro dlouhotrvající úspěch, což zahrnuje také využití hlasového vyhledávání.
 
Jako mladý SEO profesionál a častý čtenář například Search Engine Land příspěvků, tato nabitá a dvoudenní konference určitě poskytla celou řadu užitečných vědomostí, nové kontakty a hlavně užitečné přínosy, které mě činí daleko sebejistější v marketingové kariéře.
 
Po SMX advanced jsem připravena pořádně vybrousit a vybudovat mé dovednosti – jste vy?