Pro vyřešení komplexních SEO problémů je třeba nového přístupu

SMX prezentace s Hannah Thorpe a Arsen Rabinovitch zhodnotila nejnovější update Google spolu s diagnostikami a nástroji, které vám pomohou dostat vaši internetovou stránku zpátky na trať.
 
NA konferenci SMX East, na které jsme se zúčastnili prezentace „Řešení komplexních SEO problémů, když standartní postupy nic nezmůžou“ s prezentujícími Hannah Thorpe, vedoucí SEO strategie ve společnosti Found a Arsen Rabinovitch, zakladatel a CEO TopHatRank.com. Tady vám proto přinášíme hned několik klíčových informací z prezentace každého z nich.
 

Hannah Thorpe klade velký důraz na změny Google a na zkušenost objevování jednotlivých uživatelů

Hannah začíná tím, že všem nasdílí snímek se SEO seznamem, který používal Rand Fishkin v minulé epizodě pořadu Whiteboard Friday:

  1. Dobře prohlížené, dostupné URL, jejichž obsah může Google jednoduše spárovat a indexovat
  2. Výzkum klíčových slov musí odhalit slova + fráze, které uživatelé používají pro hledání odpovědí na jejich problémy, se kterými pracují. Chcete primární klíčové slovo a několik pevně daných, příbuzných a relevantních sekundárních klíčových slov
  3. Prozkoumejte SERP, abyste věděli to, o čem si Google myslí, že je relevantní pro uživatele
  4. Mějte co možná nejvíce užitečné a zesilující lidi / tým, který bude k dispozici pro vytváření obsahu, který bude sloužit cílům uživatelů a který bude řešit jejich požadavky lépe, než kdokoliv jiný.
  5. Navrhněte dostatečně srozumitelný titul, meta popis, URL a další podstatné elementy, které se mohou objevit v jejich „výběru“
  6. Chytře vmasírujte vaše primární, sekundární a relevantní klíčová slova do textu stránky
  7. Pokud je to dostatečně smysluplné, používejte velmi bohatý výběr + schéma stránky, aby byl co nejvíce vidět potenciál stránky
  8. Optimalizujte stránku, aby se načítala uživatelům rychleji a vypadalo dobře na každém zařízení, při každé rychlosti a řádně ji zabezpečte (HTTPS)
  9. Mějte velmi dobrou odpověď na otázku: „Kdo mi pomůže zesílit tohle nebo tamto a proč?“, poté to všechno proveďte, abyste dostali co možná nejsolidnější linky, zmínky a WoM napříč internetem a sociálními sítěmi ¨

 
Ten největší problém je v tom, že se spousta věcí změnila od té doby, co Rand tento díl pořadu publikoval. Jeden hlavní aspekt, který se změnil, je advent neutrálního porovnávání. Například podle Dannyho Sullivana, skoro třicet procent veškerých vyhledávacích žádostí používá neutrální porovnávání, stejně jako je ukázáno v tomto následujícím vyhledávacím požadavku.

(Danny Sullivan: Minulých několik měsíců Google používal neutrální porovnávání – metodu umělé inteligence, která zajišťuje mnohem lepší propojení jednotlivých slov do určitých konceptů. Jsou to jistým způsobem „super synonyma“, což ovlivňovalo skoro třicet procent všech vyhledávacích požadavků. Nevíme, co přesně je efekt telenovely, abychom to mohli vyhledat? Na to bychom měli raději přijít.
 
Například tady můžeme vidět uživatele, který se ptá, proč jejich TV vypadá zvláštně a to, jak se to propojilo s obecně známým efektem, který danou poruchu pojmenovává. Tohle je příklad neutrálního porovnávání v akci.
 
Další velkou změnou je to, že se Google stává velmi pomalu nikoliv vyhledávačem, ale spíše „objevovačem“, kde hlavní zaměření je spíše na objevování, než na vyhledávání. Tohle pravdivé zejména v případě Google feedu. Další velmi důležitou změnou je především přidání vrstvy „Kategorie“.
 
 
Na tomto výsledku vyhledávání, hned nad vědomostním grafem, můžeme vidět tu možná nejvíce relevantní sub-kategorii k vyhledávacímu požadavku.
 
Další signifikantní změna je poháněna neustále větším pochopením některých entit Googlem. To umožňuje společnosti Google dělat daleko lepší práci při vyhledávání obsahu, který je co možná nejvíce relevantní pro uživatelův požadavek vyhledávání a dokonce i ten, který je nejvíce relevantní pro jejich skutečnou potřebu. (Poznámka: náš názor na tohle je ten, že to není popírání odkazů, ale spíše zdokonalená metodologie pro definování relevance)
 
Hannah nám potom sdílí porovnávací obrázek, ve kterém proti sobě stojí dvě „povahy“ – vyhledávání a objevování.

 
Jako společnosti SEO se snažíme co možná nejvíce optimalizovat pro vyhledávání, poněkud však opomíjíme objevování, kde vlastně jistá entita drží velmi velkou hodnotu. S tímto můžeme začít přemýšlet o různých způsobech, jak vlastně k takové optimalizaci přistoupit – jak ostatně navrhl i Rand FIshkin.

(Rand Fishkin – cíl SEO mezi lety 1998-2015: Umístit se na prvním místě nejoblíbenějších klíčových slov v oblasti mého trhu
Cíl SEO v roce 2016 – dnes: Udělat mou značku více vyhledávanou než všechny ty populární klíčová slova v oblasti mého trhu)
 
Hannah poté doporučuje, abychom „zaútočili“ na tento ještě neobjevený ráj SEO optimalizací hned třemi způsoby:

  1. Technická excelence
  2. Velmi dobře strukturovaný obsah
  3. Být nejlepší

 
Používejte vaše technické zkušenosti, abyste přehodnotili vaše zaměření
Potřeba pro tohle je dána, avšak existují hned 4 příčiny neúspěchu:

  1. Velmi sporadické implementace
  2. Neustále se měnící ekosystém
  3. Žádný proces pro změny kontroly
  4. Příliš mnoho zapojených lidí

 
Jak vlastně zlepšíte vaše audity? Je to všechno o zaměření a soustředění. Zamyslete se nad těmito věcmi:

  1. Buďte aktivní a akční
  2. Vaší prioritou je čas vs. Důsledek
  3. Chápejte zapojené jednotlivce
  4. Všechno kvantifikujte

 
Buďte chytří při strukturování vašeho obsahu
Tohle všechno je o tom udělat obsah pro uživatele co možná nejjednodušší pro nalezení. Tady je pár chytrých rad, jak vlastně formátovat váš obsah:

 
Obecně chcete mít vaší hlavní pointu (odpověď na otázku) hned v prvních čtyřech řádcích vašeho obsahu. Poté rozšiřte tuto odpověď o některé příklady a poté to vše okomentujte.
 
Specifika toho, jak vlastně formátujete obsah, jsou velmi důležitá. Některé základní nápady, jak vlastně dosáhnout správně navrženého obsahu:

  1. Vyhýbejte se dlouhým odstavcům a blokům textu – dělejte krátké a svižné odstavce
  2. Vyhýbejte se zaplněným okrajům a obsáhlým textům v nich
  3. Vyhýbejte se nadbytečnému textu v seznamech s odrážkami, určitě nedávejte nikde dvojité mezery
  4. Přidejte do vašeho obsahu nějakou uhlazenou a upravenou strukturu